Det er slet ikke så let at lave god service

Det er slet ikke så let at lave god service

Du handler måske ind flere gange om ugen, om det så er alt fra de vanlige dagligvarer og frem til de sjældnere gange, hvor du skal købe noget mere specifikt.

Men i langt de fleste tilfælde bliver man mødt af en ekspedient og/eller en kassemedarbejder, der står til rådighed for, at du kan blive serviceret.

Du tænker sikkert, at hvis der bare er tale om almindeligt salg og ikke en ekspert, der er ved at guide dig gennem varerne, så må det da være et nemt job at besidde.

Man kan sige, at det måske på overfladen ikke virker særligt udfordrende og meget rutinepræget, men når man dykker ned i det, så kræver det virkelig sin person at kunne udøve dog kundeservice med videre i den slags situationer.

Det kan være rutinepræget, men selv i det tilfælde skal man ikke lade det gå ud over kunden, at man skal spørge om det samme hver gang.

Man skal huske at smile, man skal være velklædt, have en fin attitude med mere, og så er det lige meget, at man har haft en dårlig dag, at ugen har været lort, eller man bare gerne vil hjem – man skal stadig huske at smile.

Den næste kunde sviner måske en til, fordi man er langsom bag kassen eller laver noget arbejde lidt sjusket, fordi man kun er et menneske, men det må man acceptere, selvom det kan sætte sig i en – så længe der ikke er tale om verbalt overfald eller lignende.

Den kunde ser måske kun medarbejderen ganske kort, men sådan en oplevelse kan sætte sig længe hos den ansatte – og dagen efter starter det hele forfra igen.

Der er støj, larm, børn, måske dyr med videre, og i de travle dage er der næsten aldrig pause eller tid til at slappe af.

Tror du, at du har, hvad det kræver, at klare sådan en tjans?