Kan du klare og håndtere at arbejde med telemarketing?

25 January 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

For nogle mennesker er det den rene drøm at arbejde med telemarketing, hvor de enten skifter arbejdsplads med den slags arbejde ret så tit, fordi de gerne vil prøve at komme vidt omkring, eller de bliver det samme sted, hvor de så trives med de samme kunder eller udskiftningen ved det.

Andre kan ikke fordrage den slags arbejde og ville næsten hellere være gadefejere en isvinter, end at de skal ringe op til fremmede mennesker og forsøge at sælge dem noget, som de måske reelt set ikke har brug for.

Sådan kan det være så morsomt at betragte, at folk kan være så forskelligt indstillet med den samme jobbeskrivelse.

Det er måske ikke ligefrem karrierens højdepunkt at arbejde med telemarketing, medmindre man er direktøren i den slags, men studerende og ældre påtager sig ofte den slags, og det kan der være flere grunde til.

Det er alsidigt – men hårdt – at arbejde med telemarketing

At arbejde med telemarketing kan være en hård omgang, hvis man ikke trives med at ringe til fremmede mennesker og forsøge at få et salg gennemført, selvom man har et manus til den slags.

Andre mennesker har det fantastisk med at skulle være kundeorienteret på den måde, og det er et spændende job via de forskellige kunder, der skal have solgt deres produkter, eller man specialiserer sig et eller få produkt(er).

Er man endt det rette sted som arbejdsplads, så er der ofte også en god holdånd, hvor man arbejder sammen, støtter hinanden og hjælper, når det bliver nødvendigt.

Men andre arbejdspladser af samme art er måske meget alene-orienteret, eller man laver det hjemmefra. Det kan nogle godt lide, mens andre finder det for ensomt.

Har man den rette indstilling og arbejder målrettet, så kan det sagtens blive et spændende job for en, der kan give mange muligheder.

More articles